Koh Tao en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Esmée Visser - WaarBenJij.nu Koh Tao en Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Esmée Visser - WaarBenJij.nu

Koh Tao en Krabi

Blijf op de hoogte en volg Esmée

30 November 2015 | Thailand, Krabi

En reisverslag nummer 2.
Inmiddels zit ik op dag 14 van de groepsreis en zijn we inmiddels op Krabi. Doordat ik 6 extra dagen bij de groep blijf weet ik niet precies wat er op de planning staat qua activiteiten. Wel weet ik dat we nog naar Koh Phi Phi en Phuket gaan.
In mijn vorige reisverslag was ik gebleven op dag 7 waar we naar de slip and fly show waren geweest. De dag erna zijn we met een 2 uur durende ferry naar Koh Tao gegaan. Daar aangekomen hebben we de prachtige zonsondergang gezien op het strand. Slapen in het hotel was tot nu toe één van de betere tot nu toe. WiFi, een normale douche, opnieuw een hard bed, airco en niet geheel onbelangrijk normaal wc papier.
De eerste dag op Koh Tao zij we naar het dichtbij gelegen eiland Nangyuna eiland gegaan, het staat bekend om het lange uitgerekte strand wat 3 kleine eilandjes met elkaar verbind. Na een lange klimtocht naar boven wat erg zwaar was voor mijn goed helpende knie was het zeker de moeite waard. Het uitzicht over het water en het eiland, onwerkelijk prachtig! Na de klim naar beneden hebben we nog lekker op het strand gelegen en zijn we per longtailboot terug gegaan naar Koh Tao.
De volgende dag stond het duiken op het programma. Iets wat ik erg graag wou doen en hoog op mijn prioriteiten lijstje heb staan. Samen met een Amerikaanse jongen kregen we instructies van onze instructrice Jill. Na theoretische uitleg gingen we met de boot het water op. De tank die we op de rug kregen was nog zwaarder dan mijn backpack tas en die vind ik soms al te zwaar. Eenmaal in de zee zouden we eerst naar het strand gaan om daar wat oefeningen te doen en langzaam dieper te gaan. Om daar te komen gingen we snorkelend door het water waardoor je goed kon wennen aan hoe het was met zo'n tank achter op je rug en te ademen door een slang. Helaas ging dit niet helemaal als gepland. Onderweg kwamen we allemaal kleine kwalen tegen, die worden hier jelly fish genoemd. Ze steken met hun tentakels. Plotseling waren ze overal en moest je je een weg banen door de stekende beesten. De instructrice besloot terug te gaan naar de boot. Aangekomen als een bleekscheet bij de boot ben ik denk ik wel 60 keer gebeten door die beesten waarvan 1 op mijn lip wat erg pijnlijk was. Ik zat onder de rode grote bulten, die erg branderiger aanvoelden. Op de boot werd hier een soort azijn op gedaan om de pijn tegen te gaan. 'S middags mochten we in de herkansing en zij we op een andere plaats gaan duiken. Doordat ik alleen met een andere jongen in de groep zat gingen de oefeningen snel en mochten we echt gaan duiken. Prachtig om dat koraal en de vissen te zien een ervaring opzich. Helaas was ik wat aan de lichtte kant en moest ik steeds naar beneden worden gedrukt door mijn instructrice, maar wauw wat mooi. Die avond hebben we een ladyboy show bezocht en hebben we de verjaardag van Gaby gevierd, een Mexicaans meisje waarmee ik veel optrek. Op het strand limbo dansen onder een brandende lat en werden de buckets goed benut.
Dag 3 en meteen ook de laatste op dit prachtige eiland kon ik eindelijk wat gymnastiek oefeningen doen. In een trapeze hangen was de planning. Makje dacht ik tot dat ik boven op het plateau stond om te gaan springen. Je moest als het waren naar voren hangen en de instructrice houd je vast maar om even over dat punt heen te gaan is toch best eng. En als je dan over dat punt heen bent, vliegen en hangen als een aapje. Super tof! Na de gym oefeningen naar het strand om nog even te relaxen voordat we op de overnacht ferry stapten.
Een boot met 2 grote ruimtes waar 40 mensen bij elkaar slapen, geen sprake van privacy of enige luxe, alleen je bed heb je tot je beschikking. Voor een nacht prima en weer een nieuwe ervaring dacht ik totdat we gingen varen. De eerste 2 uur schommelde de boot zo hevig heen en weer dat je je gewoon vast moest houden aan je bed. Gelukkig was dit alleen de eerste 2 uur en was het daarna rustig. Niet geheel lekker geslapen, maar ja het is geen 5 sterren hotel. De volgende dag om 5.30 uur gearriveerd en dus opnieuw geen uitslaap zondag voor mij, maar nogmaals 2 uur zitten in een busje om vervolgens nog 15 minuten te varen naar Railay beach. Deze plek is namelijk alleen bereikbaar via een boot.
Verder stond er deze dag niks op het programma en hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad en gerelaxt op het strand.
Vandaag hebben we de mogelijkheid om te klimmen op rotsen, maar ik ben er nog niet over uit of ik dat ga doen aangezien ik nu mijn schouders en bovenarm spieren goed voel na de trapeze. 's Avonds gaan we naar een Thaise bokswedstrijd toe, ik ben benieuwd hoe dat is.
Verder is het weer hier wat wisselvallig. Over het algemeen is de temperatuur goed maar valt er rond 12 uur vaak regen en wil het soms nog wel eens 's ochtends of 's avonds regenen, dit betekend meer dat de vochtigheid alleen maar hoger word waardoor je meer gaat zweten.
Elk ochtend begin ik met ontbijt wat bestaat uit 2 geroosterde witte boterhammen met jam, meer keuze uit beleg heb je niet. Vaak is het een Amerikaans of continental ontbijt en dit zijn niet de dingen die ik gewend bent en verlang ik dan ook naar een normale bruine boterham met hagelslag.
Tot zover weer even een update.

Sawatdee khrap (hallo en tot ziens in Thais)

Liefs Esmée

  • 30 November 2015 - 11:19

    Louise:

    Leuk je verslagen Esmee. Af en toe vertel ik je belevenissen door aan een paar clienten. Mijn zoon komt deze week thuis . Na 3 maanden Afrika. Ik ben ook benieuwd naar al zijn verhalen. Goede reis verder. En vooral heel veel plezier. Groetjes, Louise

  • 30 November 2015 - 13:09

    Hiltje Visser:

    Wat heb je alweer veel beleeft. Hopelijk niet te veel last vd kwallenbeten gehad.

  • 30 November 2015 - 13:27

    Rudi Roelevink:

    Alweer een heel verhaal je ziet en beleeft heel veel
    Groeten van. Beppe

  • 30 November 2015 - 20:09

    Cobi Vd Weg:

    Leuk om jou via deze manier te volgen. Prachtig verhaal met vele nieuwe uitdagingen. Geniet ervan en wij wachten weer op het volgende verslag. Tút D&C

  • 03 December 2015 - 21:50

    Stefan Visser:

    Mooi verhaal Esmee, geniet er maar lekker van!
    Groeten, Stefan

  • 06 December 2015 - 12:41

    Anneke Stienstra:

    Sawatdee kha Esmee!

  • 06 December 2015 - 12:54

    Anneke Stienstra:

    Nou ook wat ......een heel verhaaltje getypt en wat blijkt! .....alleen de aanhef staat er zie ik.....ha,ha daarom ben ik er weer!

    Sawatdee Kha Esmee! (nogmaals)
    Leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt en ontdekt. Je doet het toch maar even allemaal, dat bewonder ik in je hoor! Zo ook met het duiken, het lijkt me wel schrikken met al die kwallen, maar s middags probeer je het weer opnieuw lees ik. Tsja je weet natuurlijk stoppen kan altijd anders had je niet al dat moois gezien wat je nu wel hebt gezien. Dapper hoor!
    Ook leer je te roeien met de riemen die je hebt.......geen luxe ontbijt en zelfs niet normaal toiletpapier...en tsja hoe doe je dat dan, he?!
    Hoelang ben je nu nog bij de groep en wat is daarna je verdere planning? Ik ben nu al beniewd naar je volgende verslag....lekker genieten en ondernemen Esmee, mooie ervaringen!
    Laew phop kan mai!
    liefs sjouke en anneke
    toytoytoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Esmée

17 november gaat het gebeuren. Om exact 11.40u vlieg ik naar Thailand. Daar aan gekomen begin ik met een 12 daagse groepsreis. Met deze groep zak ik langzaam af naar het zuiden van Thailand richting de eilandjes. Na 12 dagen zal ik alleen verder reizen richting Maleisië. Via deze website wil ik jullie een beetje op de hoogte houden en zal ik reisverhalen online zetten.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 12059

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 08 April 2016

Backpack reis Azië

Landen bezocht: