Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Visser - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Esmée Visser - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Esmée

17 Maart 2016 | Singapore, Singapore

Voor VISA run naar Singapore.
Aangekomen op het vliegveld, werd ik er uit gepikt om extra controle van de tas te doen. Of ik ook pepperspray bij me had, euhm nee, andere gevaarlijke spray waarmee ik iemand mee kon verwonden en of ik het nog zeker wist ook. Ja meneer dat weet ik zeker ik heb alleen muggenspray bij me. Mijn tas werd een keer extra door de scan gehaald en toen mocht ik door lopen.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar wat was ik blij dat ik weer normaal Engels kon spreken in Singapore.
Ik ben met de metro richting Chinatown gegaan, waar mijn hostel was. Ideaal die metro en erg eenvoudig qua werking. Bij Chinatown uitgestapt en zo kwam ik met de roltrap omhoog in een gezellig aangeklede straat met Chinese ballonnen en allemaal kraampjes. Op 10 meter afstand van het metro station zat mijn hostel al. Ik kwam op een meiden kamer met 5 anderen. Dit waren 5 vriendinnen die uit Thailand kwamen en een paar dagen in Singapore verbleven. Ik verstond hun niet, zij mij niet maar toch hebben we veel gelachen. Met behulp van handen en voeten en Google vertalen kom je een heel eind.
De volgende dag ben ik met de metro richting Little India gegaan, dit is net als Chinatown een wijk in Singapore. Ik wou hier graag een tempel bezoeken, dit viel helaas wat tegen qua aanzicht. Ik heb wat gewandeld door deze kleurige wijk, camera in de hand en helemaal in mijn sas. Vervolgens heb ik de metro weer gepakt en ben ik richting Marina bay gegaan. Singapore staat bekend om zijn mooie skyline en de Marina bay. De Marina bay is eigenlijk een groot meer met het Marina Bay Sands hotel er naast. Dit hotel ziet er erg spectaculair uit. Het bestaat namelijk uit 3 hoge gebouwen van 55 verdiepingen hoog, bovenop zijn de 3 gebouwen verbonden met een skybar en een zwembad voor de hotel gasten.
Ik ben door dit hotel gelopen en je kan je er niks bij voorstellen dat dat een hotel is zo groot, hoog en zo'n spectaculaire lobby. Een nacht in dit hotel kost overigens €200, volgende keer maar.
Ik ben doorgelopen naar de Marina bay gardens. Dit is een groot park dat vast zit aan de Marina bay.
Na 20 minuten wachten om een kaartje te kopen heb ik een bezoek gebracht aan flowerdome. Een overdekte tuin met allemaal verschillende soorten bloemen.
Hier heb ik een aantal mooie foto's van verschillende bloemen kunnen maken. Waar ik me vreselijk aan irriteerde waren alle Chinese mensen die letterlijk met hun nieuwste iPhone in de bloemen zaten om foto's te maken of dat ze met elke bloem op de foto moesten met natuurlijk de Chinese peace, te irritant.
Na flowerdome ben ik richting cloud forest gegaan. De entree was erg spectaculair, een hoge waterval vanuit het grote groene gevaarte in het midden.
Hier kon je om heen lopen en in het midden kon je helemaal omhoog om vervolgens over een brug de buitenkant weer te bekijken. Het was niet echt een boom maar meer een groot ijzeren geval in het midden waar allemaal groen omheen groeit en ook weer met mooie gekleurde bloemen. Door de route te volgen daalde je langzaam weer naar beneden. Hier waren nog een aantal mooie versierde vijvers.
Na de cloud forest heb ik eerst geluncht wat me €14 heeft gekost. Singapore is een mooie stad maar is ook één van de duurste steden ter wereld.
Na de lunch ben ik richting de big tree groove gegaan. Dit zijn hoge versierde torens die wel wat hebben van bomen. Hier kon je na betaling over de skybridge lopen. Op deze skybridge had je een spectaculair uitzicht op het hotel en de stad.
Ik ben hier een jongen tegen gekomen uit Colombo. Hij was deze keer het bokje om een foto van mij te maken en zo raakten we in gesprek. Hij nodigde me uit om wat te drinken in de skybar in het Marina Sands hotel. Leek me erg leuk, maar ik had te weinig geld waardoor ik het daar niet kon betalen. Daar hoefde ik me geen zorgen over te maken zei die en zo zat ik aan een dure cocktail van 21 dollar met een spectaculair uitzicht. Vanaf de 57e verdieping van het hotel kon je de gehele stad bekijken. Aan de ene kant kon je over de stad kijken, aan de andere kant had je uitzicht over het park en verderop over de zee met alle schepen.
Na het drankje en een bedankje ben ik terug gegaan naar mijn hostel en heb ik een douche genomen.
Rond 18.00 uur ben ik weer op pad gegaan en ben ik na mijn diner weer richting de Marina bay gegaan. Om 20.00 uur begon hier namelijk een licht show. Spectaculair met als decor het grote hotel. Vanaf mijn positie kon ik goed het hotel, de openslaande bloem, de skyline en de Helix bridge zien. Alles mooi verlicht en bijna onwerkelijk om te zien. Na wat rond te hebben gelopen daar, waren mijn voeten moe, batterij van mijn camera leeg en ben ik terug gegaan naar het hostel.
De volgende ochtend ben ik opnieuw rond de tijd van 7.30 uur wakker gemaakt door de gillende keuken meiden in mijn kamer.
Na mij tas inpakken weer richting het vliegveld met de metro. Inchecken, bagage afgeven, security, weer dezelfde traditie op het vliegveld, kreeg ik weer toegang tot niemandsland en ben ik op het vliegtuig gestapt richting Jakarta.
Dit is inmiddels mijn 12e vlucht tijdens mijn reis. Inmiddels is Dennis vanochtend op het vliegtuig gestapt en zal hij na 24 uur reizen aankomen morgen ochtend op het vliegveld van Jakarta. Hier zal ik hem opwachten. Tot zondag blijven we in Jakarta waarna we vertrekken met de trein richting Yogyakarta. Dit schijnt één van de mooiste trein routes op Java te zijn. In Yogyakarta willen we 2 tempels gaan bezoeken die ook op de wereld erfgoed lijst staan.
Tot zover mijn dagje Singapore. Nog 3 weken samen reizen met Dennis en dan is mijn grote droom helaas alweer voorbij. Voordat het zover is zal ik nog even goed genieten van de laatste weekjes.

Liefs Esmée

  • 17 Maart 2016 - 15:10

    Wijnand Kelders:

    hoi Esmee,

    na deze droom die je straks gerealiseerd hebt kun je terugkijken of een fantastische reis met geweldige ervaringen. Koester deze.
    En na deze droom komen er nog vele dromen, maak je keuzes en geniet van je leven.

    Groetjes Wijnand

  • 17 Maart 2016 - 18:30

    Albert Strampel :

    Esmee wat weer een verhalen allemaal je maakt wat mee daar in den vreemde
    enorm veel mannen aandacht niet normaal en toch zie je ook geweldig veel. Dan kom
    je er ook achter hoe goed we het hier hebben met z`n allen, dat neemt niet weg dat je
    jouw droom toch maar mooi waar maakt!!. Geniet nog maar met volle teugen van de laatste
    weken en we horen nog wel van je groetjes van hier Albert en dochter Marianne

  • 18 Maart 2016 - 14:03

    Betsy:

    He Esmee en Dennis, geniet er van, veel plezier samen!

  • 20 Maart 2016 - 15:03

    Rudi:

    Je had weer een mooi verhaal
    Geniet maar samen van de laatste 3 weken
    Esmee een dikke tut
    Doe de groeten aan Dennis
    Veel plezier. Beppe en ome Leo

  • 20 Maart 2016 - 19:44

    Louise:

    Goede reis naar huis . Geniet nog even van je laatste dagen. Groetjes, Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Esmée

17 november gaat het gebeuren. Om exact 11.40u vlieg ik naar Thailand. Daar aan gekomen begin ik met een 12 daagse groepsreis. Met deze groep zak ik langzaam af naar het zuiden van Thailand richting de eilandjes. Na 12 dagen zal ik alleen verder reizen richting Maleisië. Via deze website wil ik jullie een beetje op de hoogte houden en zal ik reisverhalen online zetten.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 690
Totaal aantal bezoekers 12062

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 08 April 2016

Backpack reis Azië

Landen bezocht: