Bangkok, Koh Sok National Park, Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Esmée Visser - WaarBenJij.nu Bangkok, Koh Sok National Park, Koh Phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Esmée Visser - WaarBenJij.nu

Bangkok, Koh Sok National Park, Koh Phangan

Blijf op de hoogte en volg Esmée

24 November 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Mijn eerste reisverslag. Goede vlucht gehad naar Kuala Lumpur, doordat het vliegtuig niet vol was, had ik de stoel naast me vrij en kon ik lekker lang uit. Na vlucht van 12,5 uur aangekomen in Kuala Lumpur en overstappen op ander vliegtuig. Doordat ik zo moe was heb ik veel geslapen en werd ik overgeslagen met het ontbijt aan board. Aangekomen op Bangkok zoeken naar degene die me op wou halen, de reisleider Harry. Hij bracht me naar het hostel waar we de eerste 2 nachten verbleven. Daar aangekomen wou ik eerst even wat eten, doordat ik ook mijn ontbijt ronde gemist had in het vliegtuig. Helaas was dit niet mogelijk doordat mijn pinpas verkeerd ingesteld stond, dus heb ik voor 12 uur niks gegeten of gedronken. Gelukkig werkt die nu gewoon volgens behoren.
Die avond heb ik de groep ontmoet en zijn we uit eten geweest naar een typisch Thais restaurantje, waar de nodige shotjes werden genuttigd. Een leuke groep die bestaat uit 4 Mexicaanse meiden, 1 Duitse jongen en 1 ander Nederlands meisje (helaas moest zij dag 3 al naar huis door privé omstandigheden) en 9 Engelsen. Na het diner zijn we naar Khoa San Road gegaan, dat is de places to be voor backpackers. De volgende dag zijn we in een longtail boot gestapt en zijn we afgezet bij een tempel, indrukwekkend om al dat goud en de grote budha's te zien. Daarna zijn we terug gegaan met tuk tuk taxi's een ervaring opzich. De volgende dag kregen we een massage, maar geen Thaise massage voor mij maar een gewone en die was soms al vrij wreed voor het lichaam.
Om 15.00 uur werden we naar het treinstation gebracht. Met de nachttrein zijn we naar het zuiden van Thailand gegaan naar Surat Thani. Een leuke ervaring, wel weinig slaap doordat je constant beweegt en doordat de trein oud was totaal geen sprake van luxe, geen diner en geen ontbijt. Om 6.30 uur aangekomen in Surat Thani hebben we 2 uur moeten rijden naar het water. Met een boot hebben we 2 uren gevaren en onderweg gezwommen. De natuur was hier echt prachtig. Veel rots bergen, mooie bomen en de heerlijke temperatuur. Met de boot werden we naar de floating bungalows gebracht. Een primitieve plek waar alleen stroom was van 18.00 -23.00 uur, een ton koud water om je te douchen, geen wc papier en de wc doorspoelen met kommetjes water. Die middag hebben we heerlijk gezwommen in het water en werden opnieuw de nuttige alcoholische drankjes genuttigd. Aan het eind van de middag hebben we aapjes bekeken op de rots blokken, niet veel maar toch een paar kunnen spotten.
Geen uitslaap ochtend op de zondag voor mij maar er vroeg uit om 6.00 uur om vervolgens de Ferry te halen van 12.00 naar Koh Phangan. Dit is een eiland van Thailand. Achterin een pick uw truck naar Bottle beach, doordat het hier af en toe flink regent was de weg niet echt goed en kon je je goed vast houden.
Aangekomen op Bottle beach, één woord WAUW, dit zijn van die plaatjes uit een film en nu zie je ze in het echt. Helaas was de accommodatie weer erg primitief. Het heeft iets maar je wilt je toch graag goed douchen.
2 meisjes uit de groep hebben daarom stiekem een hotel kamer geboekt bij het hotel naast ons. De volgende ochtend mocht ik daar douchen wat ik zeker een half uur heb gedaan. Sinds 5 dagen voelde ik me eindelijk weer een beetje schoon.
De volgende dag heb ik samen met de 4 Mexicaanse meisjes op olifanten gereden. Toffe ervaring om een keer mee te maken! Hierna werden we naar ons hotel gebracht. Voor ieder groepje een eigen huisje met een normale douche, airco, stroom en een hangmat voor de deur. Hier blijven we nu ook 2 nachten en dus heb ik mijn was naar een lokale wasserette gebracht. Ik voel me soms net een zwerver omdat je veel hetzelfde draagt en veel zweet. Deze dag naar een slip n fly party geweest. 2 grote glijbanen met aan het einde een grote helling waardoor je eventjes vliegt en in het water komt. Voor de meeste van de groep een pijnlijke landing. Ik kreeg deze dag migraine dus geen glijbaan voor mij en vroeg op bed.
Inmiddels ben ik wat afgevallen doordat ze hier alleen rijst eten en ik daar niet dol op ben en niet echt voedzaam is. Het slapen gaat hier niet erg fantastisch door de harde bedden en heb ik veel last van muggenbulten. Het Engels gaat met de dag beter. Met de 4 Mexicaanse meisjes heb ik een goeie klik en die nemen de tijd om me te verstaan en praten langzaam zodat ik ze goed begrijp.
Ook heb ik besloten mijn groepsreis te verlengen naar 18 dagen ipv 12 dagen en zal ik hierna verder reizen met Leo, een Engelse jongen uit de groep. We zullen vanaf Phuket samen naar Bangkok reizen en dan waarschijnlijk naar het noorden van Thailand, naar Chiang Mai en Chiang Rai.
Tot zover even een update over mij.

Liefs Esmée

  • 24 November 2015 - 16:32

    Wijnand :

    Erg leuk verslag Esmee. Ik verheug me nu al op de volgende verslagen.
    Veel plezier nog.

  • 24 November 2015 - 23:35

    Anneke Stienstra:

    Leuk Esmée! Om zo door middel van jouw verhaal een beeld te krijgen van de wereld waar jij bent. Idd prachtige natuur en een leuke ervaring met olifanten! Ook heb je al wat verschillende mensen leren kennen, mooi! Ik zie uit naar je verdere reisverhalen

  • 25 November 2015 - 09:01

    Marianne:

    Het meid, wat super leuk om je reisverslag te lezen

  • 25 November 2015 - 15:58

    Didy:

    Hey Esmee, wat een fantastische ervaringen beschrijf je! Jammer dat ik niet mee kon:-), maar ja... Je hebt werkpaarden en sierpaarden he?! Ben erg benieuwd hoe je reis verder verloopt! Geruststellend idee dat je nog even langer bij de groep blijft! :-)

  • 25 November 2015 - 20:50

    Betsy:

    He Esmee, super meid, geniet er maar van! X

  • 25 November 2015 - 22:14

    Hiltje Visser:

    Mooi verslag lieverd. Gaan de Mexicaanse dames weer naar huis?
    Mooi dat je nog even verlengt.

  • 25 November 2015 - 22:54

    Martien:

    Prachtig Esmee wat un beleving nog un protte wille

  • 28 November 2015 - 14:06

    Daniëlle:

    He esmee, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Heel veel plezier en geniet er van. Het is voorbij voor je het weet!

  • 29 November 2015 - 18:37

    Rudi Roelevink:

    Wat een mooi verhaal van je
    Ook leuke foto sheb je er bij
    Geniet er maar van
    Esmee ik zie alweer uit naar je volgend verslag
    Een hele mooie tijd
    Een hele tut van Beppe en Ome Leo

  • 02 December 2015 - 18:58

    Albert Strampel :

    Esmee, ik wist niet hoe ik jou blog moest vinden maar t is gelukt
    je verslagen gelezen en de foto,s bekeken geweldig!! .Ik hoop dat
    het aan je verwachting voldoet, met mij ( als je patient ) gaat t redelijk
    goed ben van de chemo af en eet weer zelf een beetje dus t gaat vooruit.
    Esmee maar lekker genieten daar en tot horen groetjes van Albert en Marianne

  • 04 December 2015 - 07:10

    Judith:

    Hoi Esmee, nu 7 uur in de ochtend. Tis hier nog niet echt koud. Straks op fietsje, lekker op route. Veel plezier nog en voorzichtig!! Later misschien nog een berichtje van het wel en wee bij Buurtzorg!! Groetjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Esmée

17 november gaat het gebeuren. Om exact 11.40u vlieg ik naar Thailand. Daar aan gekomen begin ik met een 12 daagse groepsreis. Met deze groep zak ik langzaam af naar het zuiden van Thailand richting de eilandjes. Na 12 dagen zal ik alleen verder reizen richting Maleisië. Via deze website wil ik jullie een beetje op de hoogte houden en zal ik reisverhalen online zetten.

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 12078

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 08 April 2016

Backpack reis Azië

Landen bezocht: